2016年11月3日 星期四

詳談總薪級表Pt. 33或以下人士的非實報實銷現金津貼

注意:2016/17年度的申請已經開始: 排名編號F1-F53712可以申請。

早前曾提及過非實報實銷現金津貼(NCA)的申請規定,由於最近多了不少網友查詢,這次花多一些筆墨介紹一下申請詳情。

先再說一次,現時中基層公務員四類人士可以排同一條隊,分享每年的同一配額,這四類人士分別為:(MPS Pt. 34或以上的高級公務員無須排隊,可以立即領取,金額亦不同)

申請HPS的:
舊制(2000年6月前入職)薪金在MPS Pt 22-33或同等薪酬的人;
舊制年資滿二十年的人;

申請非實報實銷現金津貼的:
新制(2000年6月後入職)薪金在MPS Pt 22-33或同等薪酬的人;以及
新制年資滿二十年的人(此類人尚未出現,至少到2020年6月才有)。

如果你符合上述資格,要申請的話,首先要等每年一度派發輪候號碼,一般而言,部門會在每年十月左右發電郵通知同事,而該號碼可以在epay system(即看糧單的內聯網)上的statements得到:


打開後的通知書:

解說一下,這是截至該年7月31日的名次。如果你是在該年8月1日才合資格(滿Pt. 22或20年年資),便要到下一年度才有輪候名次。輪候名次是根據年齡、入職日期、符合年資或薪金要求的日期而定出,亦是決定是否成功的因素。

知道了名次又如何?就要待稍後正式接受申請時的「庫務署通函」才知道自己是否能「入閘」。以今年為例,資助名額為1800個:


要「入閘」,輪候名次便要在D53761或之前,否則不獲受理。如果名次合資格(例如30001),便可按通函規定,在限期前提交相關表格透過部門申請,若申請成功,便會有所通知。據朋友和網友提供資料,由於舊制申請HPS必須買樓而近年樓價太貴,申請人數大不如前,使申請NCA的MPS Pt. 22-33新制人員機會大增。

假如成功申請,就可以拿120個月津貼,但將會每月獲得多少津貼?那就要參閱該年所出的「公務員房屋津貼」通告。以2014年為例:

總薪級表第3333A33B33C
7,940
總薪級表第32 
7,490

總薪級表第31
6,920
總薪級表第30
6,500
總薪級表第29 
6,230
總薪級表第28 
6,030
總薪級表第27
5,800
總薪級表第26
5,670
總薪級表第25
5,350 
總薪級表第24
5,240
總薪級表第23
4,960
總薪級表第22
4,790

那麼下一年度的「公務員房屋津貼」通告如果津貼額有加或減,與我有關嗎?答案是沒有的,因為每年的津貼額以前一年的樓市訂定,假設你在該年買樓,下年的樓市與你無關了,每年的通告亦會列明該津貼額是由該年開始拿津貼的人才會適用。亦即說,如果你今年是Pt. 22,拿$4790,下年便按本年的通告所列拿$4960了。

如果大家留意得到,這個表上的津貼額相比起MPS Pt 34才領取的津貼額少很多。例如在Pt. 33時領取津貼,到了Pt. 34時只有8千多元,但如果在Pt. 34時才申請,卻有1萬6千多元。所以,在申請之前,必先考慮一下自身的情況,如果本身職系晉升至MPS Pt. 34不算太難(例如EO I升上SEO),又或者該幾千元影響不太大,可以先忍一忍,留待日後拿多一些;但如果本身職系晉升困難,如各2A3O職系,或者真的「手緊」,當然可以申請,只要知道不可後悔,拿了津貼便會喪失其他房屋福利資格。

200 則留言:

  1. CONTROL 師兄
    想問下如果加入政府前曾經o係醫管局任職拎過兩年房屋現金津貼
    會否影響日後拎10年非實報實銷津貼?

    回覆刪除
    回覆
    1. 會, 根據非實報實銷現金津貼Q&A:

      Q:我曾在先前受聘為政府非公務員合約僱員/先前受聘於公帑資助機構期間領取房屋津貼,例如購屋資助、有享用期限的房屋津貼或包含房屋福利成分的津貼[例如:醫院管理局的購屋貸款利息津貼計劃、房屋委員會提供的現金津貼],是否合資格申領非實報實銷現金津貼?

      答:
      假如你曾接受由政府或公帑資助機構提供、並會導致喪失申領其他房屋福利的資格的相關房屋福利,便不合資格領取非實報實銷現金津貼。你只可申請參加居所資助計劃或自置居所資助計劃(視何者適用而定),在最多120個月享用期的餘下期間(如有的話)領取津貼,但你必須符合相關計劃的申請資格以及條款和條件。 參閱《公務員事務規例》第2001(e)及(f)條、以及第809(1)(b)(vi)條。公帑資助機構的定義和例子,參閱《公務員事務規例》第809(9)條。

      所以你好有可能唔係申請非實報實銷現金津貼, 而係舊制的HPS, 而且會扣返2年

      刪除
  2. 請問如果配偶獲配紀律部隊宿舍,我仍可以領取NCA嗎? (兩人都是2000年後入職)

    回覆刪除
    回覆
    1. 好問題, 有朋友係得既。不過, 宿舍政策係部門決定, 有可能個別部門自己有規定, 所以要問自己部門

      刪除
  3. 本身為舊制已領取HPS中,配偶為新制文職公務員。請問配偶仍否可申領任何房屋津貼?多謝解答

    回覆刪除
    回覆
    1. 可以的, 因為新制NCA不受此限

      刪除
    2. sorry, 不是申請NCA, 是指申請公屋單位。

      刪除
    3. 不可以, 1. 既然領取HPS中, 既係有物業, 已經唔符合條件 2. 就算賣走, 領取HPS已經等於喪失房屋福利資格

      刪除
    4. 咁我又唔明嘞,一方領取完hps後,新制的配偶仍可以申請NCA(如果point 22-33),因為新制再沒有双重津貼的限制, 但如果配偶是point 21 以下,但又不可以申領公屋,上寬下緊,道理說不通……

      刪除
    5. 因為公屋居屋配額係以家庭作單位, 而且唔能夠有物業。如果配偶係Pt.21以下, 可以等20年年資時申請NCA

      刪除
  4. Control兄,請問NCA的津貼會每年跟point跳嘛?即今年pt.26 ($5,670),下年便Pt.27 ($5,800)?

    回覆刪除
    回覆
    1. 會, 但只會跟返申請年份個表, 所以Pt22申請都會有埋去到D8的津貼額。例如下年份表加左或者減左都唔關你事

      刪除
    2. 明白。身邊好多同事都誤解左呢點,謝謝 Control 兄!

      刪除
  5. 我是上年剛入來的新制的
    我MPS由PT13-23
    那照你咁計
    我做夠9年上到22時還要多等11年才能有機會得到津貼?
    如果我做滿兩年是否可以申請公屋?
    申請過公屋但到PT22時都得不到配額的話,是否不影響申請房津呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. 不, 以Pt13計, 只需等9年便有機會可以申請, 視乎當時申請人數決定是否成功。

      當然, 你Max沒超標, 可以申請公屋/居屋, 但要注意單人公屋機會近乎0

      如果申請不成功, 日後不影響房津。申請那一樣, 視乎需要, 老實說現時翻新公屋也大把人搶, 但你排隊的時間只有六年(2年年資至Pt. 21期間), 可能排得來已超標

      刪除
    2. 我一家四口唔知有無機抽到公屋
      唔過Pt的話其實入息點計?
      老婆果邊會計嗎?

      刪除
    3. 如果係排公務員隊, 只會計公務員的入息薪點, 唔超標就得(老婆如果係公務員都唔可以超標, 但唔係公務員就唔計)
      一家四口, 睇你揀乜, 因為都係排年資, 如果揀新樓, 十幾年年資係得閒事, 相反, 如果揀翻新公屋就可以少D年資

      刪除
    4. Control 兄, 我是2008年入職, 實任pt 22, 長act 緊高一級 (pt 28)
      是否暫時沒有任何housing benefit?
      NCA要等滿20年年資先可以申請?

      刪除
    5. 實任Pt.22 已經初步符合申請資格, 唔洗等20年。你可以跟我呢篇文的方法, 睇睇自己有無申請排號。如果無, 可以下年十月留意(通常會有email通知)

      當你有編號, 就可以對應申請表範圍睇下有無份。最新Pt. 22的rate係$5000

      刪除
    6. 補充一句, 用左就無, 你如果有機會上Pt. 34而又唔等住用, 要考慮下等到pt. 34先申請, 因為近三倍! (pt. 22 $5000 vs Pt 34 17110)

      刪除
    7. 謝謝你的回覆,好像等到pt 34 才申請化算D :)

      刪除
    8. 呢樣係肯定的,只係每個人的情況唔同,學位職系如eo的,通常都等pt34。特別係只有一次機會,更要諗清楚

      刪除
  6. 如果2舍公務員結婚了, 其中1人打算等領取非實報實銷現金津貼, 而另1人可否用綠表申請居屋? 例如: 市建局既"煥然壹居"?

    回覆刪除
    回覆
    1. 首先, 煥然壹居係私樓處理, 唔算居屋。

      但的確係可以1人申請綠表, 1人等NCA, 但要兩人同時在Pt. 21或以下而max不超Pt. 25

      刪除
  7. 回覆
    1. 兩人同時在Pt. 21或以下而max不超Pt. 25, 是嗎?

      刪除
  8. 你好,我今年申請咗NCA並啱啱獲批了。如果我現在改變主意唔confirm,打算過多幾年後才開始攞津貼嘅話,請問到時係咪都係跟今年申請個表計?定係而家放棄咗之後就要從新申請過同排過,到時跟再申請嗰年個表計?謝謝!

    回覆刪除
    回覆
    1. 而家放棄咗之後就要從新申請過同排過,到時跟再申請嗰年個表計。

      刪除
  9. 你好Control 師兄,想請教下拎緊NCA ,但今年跳pt 時NCA 銀碼都無郁⋯⋯同埋而家升正左,PT 跳左幾級咁NCA 都跳嗎?謝謝

    回覆刪除
    回覆
    1. 你的NCA係會跟人工的, 但加幾多就會係申請時的表。如果, Pt 33或以下, 基本上每個pt. 都會不同金額, 但pt. 34或以上就唔會個個pt. 有得加

      刪除
  10. 我係二千年後入職的新制R&F, 若申請了公務員綠表購買居屋, 之後有機會升級成為Officer/Inspector grade, 是否不可申請NCA?

    回覆刪除
  11. control 兄. 我想問多少少. 因為我是R&F. 我max 係Pt.15 .根據公務員事務局網頁資料:

    --> 總 薪 級 表 第 22 點 以 下 或 同 等 薪 點 並 已 連 續 服 務 至 少 20 年 的 人 員 , 可 選 擇 按 上 文 第 (ii) 項 所 指 的 同 一 配 額 制 度 領 取 這 項 津 貼 , 或 在 達 至 公 務 員 公 共 房 屋 配 額 指 定 所 需 的 服 務 年 資 後 , 申 請 公 務 員 公 共 房 屋 配 額 下 的 公 共 房 屋 。

    我是否屬這項申請呢?

    回覆刪除
  12. 你好,我想問下如果我同先生都係2000年6月後入職的公務員,可否因我先取綠表資格,再待先生到PT34再取津貼?

    回覆刪除
    回覆
    1. 你先生如果有機會上Pt 34, 相信Max 已起標了吧(他的max不能過Pt. 25)

      刪除
    2. 宜家MAX暫不過PT.25

      刪除
    3. 可以參考這篇(紫紅色部分)
      http://control228.blogspot.hk/2013/10/blog-post.html

      刪除
    4. 但現在我的CASE 我地都唔過PT25
      而先用我的名義申請,再等先生到PT34的時間再取津貼可以嗎?

      刪除
    5. 所以就是這篇的紫紅色部分了:
      http://control228.blogspot.hk/2013/10/blog-post.html

      條例上, 可以, 但好難估到你先生可以申請會唔會再有改

      刪除
  13. 我是97前入職公務員,我想問我已和太太買了居屋,當年是白表申請購買,現在已供完,未補地價。如果想買第二層房屋,可否申請HSP?thx!

    回覆刪除
    回覆
    1. HPS Q&A 20: 要補地價:
      以居者有其屋計劃單位以外的按揭物業參加本計劃,在領取本計劃的福利前,你必須放棄在居者有其屋計劃單位下的公共房屋福利,方法是補付地價、出售該居者有其屋計劃單位或就放棄房屋福利一事與香港房屋委員會商討,之後才可領取本計劃的福利。
      然而,假如你以該居者有其屋計劃單位參加本計劃,只要符合本計劃所訂的條件,例如你本人住在該物業並以該物業作為全時間入住的寓所,以及已就該物業借取按揭貸款,你可能無須補付地價。

      刪除
  14. 你好,control師兄! 請問我於2008年以綠表與家人購買居屋,會否影響拿取NCA資格? 我是新制公務員,於買居屋後才入職。
    謝謝解答!

    回覆刪除
    回覆
    1. Control brother,
      我想問, 我先生舊制公務員, 現住紀律部隊宿舍, 我們想申請居屋6表資格買2手居屋, 如買到居屋及交還宿舍後, 我們同時可再申請NCA 嗎?? Thanks!

      刪除
    2. 舊制不是申請NCA, 而是HPS。舊制是可以用了綠表, 合資格時再申請HPS去供的

      刪除
    3. Many thanks! 明白了

      刪除
    4. control師兄,
      本人為舊制公務員及現居政府宿舍, 之前有物業但3年前已賣掉3年前!! 現想問這會否影響本人申請來年HPS (假設本人已合乎資格).謝謝解答!

      刪除
    5. 之前的物業是私樓? 如有HPS, 買樓做按揭就得。當然, 有了HPS就要搬出宿舍

      刪除
  15. 對 之前物業私樓 另外想問HPS 批該後要3果月內買到樓及上會做按揭 ??

    回覆刪除
  16. Is it necessary to buy flat in order to get NCA for MPS Pt 34 ?

    回覆刪除
  17. 請問如抽煥然壹居而成功買樓會否影響將來申請非實報實銷現金津貼?謝謝!

    回覆刪除
    回覆
    1. 不影響, 因為不是由公務員身份取得, 白居二亦一樣

      刪除
  18. 請問非實報實銷現金津貼是否一定要正在供樓或租樓才可申請?

    回覆刪除
  19. 本人為舊制公務員,早年己買左居屋,請問現可否同時買多層私樓申請Hps?

    回覆刪除
  20. 本人93年入職其後成功申請房協首次置業計劃,約五年後將物業賣左(沒有私人物業)。現在Max Pt23已有輪候號碼,請問我現在有沒有資格申請房屋津貼?

    回覆刪除
    回覆
    1. 應該沒問題, 因為HPS供居屋夾屋都得,只要當年是用市民身份取得

      刪除
  21. 本人94年入職其後與家人用公屋轉綠表買左居屋己供完,請問我點先可以享受hps非實報實銷房屋津貼,可否唔賣居屋而再供多層私樓申請hps?

    回覆刪除
    回覆
    1. HPS一定要有按揭, 如果買多層私樓係可以, 但條例上你係要全時間入住呢層私樓

      刪除
  22. 本人和配偶都是居屋業主,都是在結婚前買下的,這樣是否享用雙重房屋福利?我們是否要放棄其中一間居屋業權? Thx!

    回覆刪除
    回覆
    1. 這應該要問房屋署。但就算沒問題, 再申請公務員房屋福利時一定有影響

      刪除
  23. 本人為08年入職公務員,太太為醫管局職員,請問我能否申請NCA,而太太申請HA買楼利息津貼,謝謝!

    回覆刪除
    回覆
    1. NCA Q&A 10: 可以:
      如你先前從未受聘於政府/公帑資助機構,你的配偶曾領取會導致喪失申領其他房屋福利的資格的相關房屋福利,對你申領非實報實銷現金津貼的資格並無影響。只要你沒有喪失享有非實報實銷現金津貼的資格,即使你的配偶已領取相關的房屋福利,你仍可申領該津貼,但必須符合本計劃的其他申請資格以及條款和條件。

      刪除
  24. 我95年入職,之後用左公務員配額申請左綠表自置居所66萬免息買私樓,現在已還晒,咁現在可否申請hps呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. 根據「公務員事務局通告第22/93號附件A」, 房委會的自置居所貸款係例外, 可以申請HPS

      刪除
  25. control sir, 本人2010年入職,排緊紀律部隊宿舍,
    內子為HA員工,最近買左已補地價居屋,月供萬多
    如果現在內子領取HA買楼利息津貼,會否影響將來我申領部門宿舍或NCA?
    請教control sir現況有否減輕負擔最好方法?
    感謝

    回覆刪除
    回覆
    1. Control sir,

      本人是舊制公務員, 現住紀律部隊宿舍, 本人持有1私人物業(該物業在銀行按揭中)及作收租用途. 現本人想問, 如想申請HPS, 是否可以將現有的私人物業作自住及交回宿舍便可! (本人已在最新公佈HPS 名單內),

      刪除
    2. 可以,HPS一定要供自住物業,只要津貼金額唔超過供款額就得

      刪除
  26. control sir, 本人2010年入職,排緊紀律部隊宿舍,
    內子為HA員工,最近買左已補地價居屋,月供萬多
    如果現在內子領取HA買楼利息津貼,會否影響將來我申領部門宿舍或NCA?
    請教control sir現況有否減輕負擔最好方法?

    答: NCA是不影響的

    回覆刪除
  27. 請問我和我配偶都是2000後入職的文職公務員,頂薪pt23。
    問題一,例如我申請公務員公屋,我或配偶是否就失去申請NCA的資格?或雙雙都不能申請NCA?
    問題二,如果不申請公屋或居屋綠表,我們都可以申請NCA,但只限一方申請NCA,或雙方都可以申請?

    回覆刪除
    回覆
    1. http://control228.blogspot.hk/2013/10/blog-post.html

      看這篇, 特別是紫紅色部分

      刪除
  28. control sir,本人新入職紀律部隊,太太為HA已攞居所利息津貼多年,想問1.可否申請部門宿舍,如唔得,還晒津貼又得唔得2.我攞nca使唔使停咗佢嘅津貼?除左nca,好似有個自置居所貸款,可申領?

    回覆刪除
    回覆
    1. 1. 呢個要確實問自己部門,因為係部門決定, 但多數唔得;
      2. 新制沒有借首期, 只有NCA

      刪除
    2. 謝謝,即是供多層私樓,可以同時申請NCA,而佢嗰邊nca唔使cut?

      刪除
    3. 你要左NCA, 就以後都唔可以申請其他房屋福利如宿舍、公屋。至於HA, 我唔熟佢地規定, 要問返HA

      刪除
  29. 我是82年入職的公務員,max pt27 請問我曾獲得約4年HPS每月房屋津貼,但賣了樓後被終止了該津貼,請問現在再買了樓自住,可否續領餘下約6年的房屋津貼,謝謝!

    回覆刪除
    回覆
    1. 不可以, HPS的規定換樓期為6個月, 除非申請左延期, 否則6個月之後當你退出。

      刪除
    2. 謝謝你,清楚詳盡!

      刪除
  30. 你好 CONTROL SIR
    我係新制公務員 (2000後)
    入職前曾經O係醫管局拎過2年半 5%現金HOUSING津貼
    而我太太係現職HA員工, 都係拎緊5%津貼,
    請問咁GE情況
    我係唔係已經拎唔到NCA要轉拎HPS?
    定係連HPS都無得拎?

    回覆刪除
    回覆
    1. 你入職前拎過HA housing, 係申請HPS, 但HPS會影響你太太的津貼(因為HPS兩夫婦只有一份房津)

      刪除
  31. 你好,想問吓我而家PT27攞緊NCA,攞咗幾個月,想轉職去其他部門,都係PT27,個NCA有冇影響呢?THX

    回覆刪除
  32. 你好,請問最近一輪公務員申請公屋或居屋綠表,何時知道結果?謝謝!

    回覆刪除
  33. 你好,請問如果合資格新制公務員max唔到pt22, 咁NCA會拎幾多?係咪拎pt22果個數?

    回覆刪除
    回覆
    1. 不是, 每個pt不同, 例如Pt. 22 現在是5000, 到pt. 13是4000

      刪除
  34. 2008年入職,已可以取NCA。但太太是領取緊醫管局利息津貼。我可同時一起取NCA嗎?
    謝謝

    回覆刪除
    回覆
    1. NCA不限的,可以。但最好問問醫管局那邊有無規定

      刪除
  35. 你好,如購置房屋協會綠怡雅苑,仲可否申請NCA或宿舍?謝謝

    回覆刪除
    回覆
    1. 如果係以市民身份成功申請, 係可以繼續申請NCA的; 但如果係用「公務員公共房屋配額」的綠表, 就唔可以;

      有資助房屋就兩種情況都不能申請宿舍

      刪除
  36. :
    請問一聲老公以前係HA 護士(有取5%現金房屋津貼),結婚後數月離職,而本人為紀律部隊人員,現在排緊、
    宿含,想問HA既5%現金津貼,會否影响我地攞宿舍?
    同HA 既HLISS 有冇分別?
    謝謝意見

    回覆刪除
    回覆
    1. 我同其他人都講過, HA野我就唔熟既, 但HA的房屋福利係會影響公務員的

      以我所知宿舍係可以, 但如果日後你先生拎房津, 會係拎HPS而唔係非實報實銷的NCA

      刪除
  37. 本人是舊制2000年前入職~已有一層未補地價居屋, 想請問申請首期貸款和自置居所HPS再買一層私樓可以嗎?
    另外~本人還有6年退休~hps 是俾足10年還是到俾到我退休就完~

    回覆刪除
  38. 本人1994年入職,現有一層私樓,想計劃賣出私樓之後立刻申請綠表房協居屋,如順利買入居屋後可再申請HPS還供款嗎?

    回覆刪除
    回覆
    1. 可以, 但要知道HPS配額可能有限, 未必得, 但近年申請人數少, 多數得

      刪除
    2. ……人數少, 多數得……
      是否說居屋申請?

      刪除
    3. 不是,是講HPS, 居屋好難講,但你二十年年資理論上有綠表,但新居屋要同市民一齊攪珠呢

      刪除
  39. 你好,我先生係舊制公務員,1999年入職,做左17年,現pt.21,好耐之前同奶奶聯名買過樓,但好快已甩左名,轉番比奶奶,當時冇用過津貼,請問可否apply HPS?另請問「實報實銷津貼」係咩意思?謝謝解答。

    回覆刪除
    回覆
    1. 可以申請HPS,但前題係你要買樓,因為係實報實銷供樓的

      非實報實銷現金津貼NCA係新制用的,你不合資格

      刪除
  40. 你好, 我係舊制公務員, 有資格領取HPS, 但如果先生原來一直都有拎其公司(私人機構)既類似房津, 大約8年, 咁會影響我申領HPS既資格嗎?
    如果佢依家即時停止再拎, 我可以繼續申請嗎?
    會俾人話話我哋申領雙重福利嗎?

    回覆刪除
    回覆
    1. 會影響的, 所以你可以申請, 同時要報清楚拎過乜野類型、幾耐同幾錢, 睇下佢點批俾你

      刪除
  41. 太太係HA員工,同我結婚前已經攞左6年房屋現金津貼,如我現在申請hps是否要扣回那6年

    回覆刪除
    回覆
    1. 理論上係。同上面一樣, 申請時要報清楚拎過乜野類型、幾耐同幾錢, 睇下佢點批俾你

      刪除
  42. 你好, 我係舊制公務員並有資格領取HPS, 請問如果配偶曾在私人公司領取過私人公司房屋福利,但現已沒有了,咁會點影響我新申請的HPS?減年期?

    回覆刪除
    回覆
    1. 有可能, 申請時要報清楚拎過乜野類型、幾耐同幾錢, 睇下佢點批俾你

      刪除
  43. 你好,本人2008年入職,已於2014年透過公務員公共房屋配額以綠表資格購買無需補地價的居屋,現剛升職,頂薪可到23,請問我將來可以申請非實報實銷現金津貼計劃嗎?

    回覆刪除
    回覆
    1. 不可以, 因為你已用了配額, 喪失了資格

      刪除
  44. 你好,本人與配偶現正住政府宿舍,配偶已退休,我尚有11年亦退休,想於下年申請HPS津貼及首期貸款置業,想請教一下,我交出宿舍後,可以用綠表嘅資格買二手居屋嗎?

    回覆刪除
    回覆
    1. 你的程序要調轉, 先申請綠表, 再申請HPS, 但就不申請首期貨款, 因為綠表居屋可以按90-95%。因為先申請HPS的話,理論上你已有按揭或即將成交,而且HPS申請成功後,就喪失公共房屋配額資格

      要注意如果你仲有10年退休時,就會跌入「特別配額」,現時「特別配額」一般要到退休先申請到,所以要做就快

      刪除
  45. 我2013年入職,我職系最高只有PT.15.
    如果排20年,即2033年才可攞籌,排隊申請非實報實銷現金津貼.
    若我20後已53歲,即係最多攞7年?
    咁如果我20年都未正式排倒隊,即係我好有機會攞得少過7年,對嗎?

    回覆刪除
    回覆
    1. 全對, 但現時新制拿了公屋/居屋不能申請NCA, 到時競爭會少D

      刪除
  46. 我是舊制,以前用市民身份買咗夾屋,之後已轉名前妻,請問可否申請HPS

    回覆刪除
    回覆
    1. HPS可以供自己的資助房屋, 你無喪失資格, HPS前題是要有物業按揭, 你要買過層樓呢

      刪除
  47. 太太係HA員工,同我結婚前已經攞左14年房屋現金津貼,如我現在申請NCA是否要扣回那14年

    回覆刪除
  48. 你好, CONTROL
    我和太太都是新制, 請問如果她申請了PT 22-33的非實報實銷現金津貼, 我還可以於PT 34以上時申請那個無須排隊的非實報實銷現金津貼嗎? 還有, 如果大家都可以申請, 我們申請的年期可以重疊嗎?

    回覆刪除
    回覆
    1. 可以, NCA可以一齊拎, 無影響

      刪除
  49. 我同老婆擁有-個聯名物業,我用左 HA Hliss超過10年,老婆(2001 年入職)可用CS嘅NCA嗎?

    回覆刪除
    回覆
    1. NCA就不限的, 唯一反而係問HA, 咁樣得唔得

      刪除
  50. 我96年入職,之後用左公務員配額申請左綠表買居屋,現在已供完層居屋,咁現在可否申請hps呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. HPS一定要有按揭,但未補地價居屋要翻按大多數要你補地價

      刪除
  51. 由於本人和配偶都是居者有其屋業主,所以須在房署辦理放棄有關的房屋褔利才能正式申請HPS,因為申請及辦理手續要花上相當時間,如果申請延期最長可延續幾耐?若果超出期限,是否要等下一年重新申請?

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實如果要申請, 真係要做好哂先申請HPS, 未必俾你等咁耐, 真係可能要再申請

      刪除
  52. 你好~
    我是新制,以前一直與家人住公屋, 去年遷出
    請問是否符合資格領取NCA(到pt.34之時)?

    回覆刪除
  53. 你好,我合資格,但仍未買到樓,可唔可以申請非實報實銷現金津貼? 個津貼唔需要一定用作供樓嗎?租樓亦可以嗎? 謝謝

    回覆刪除
    回覆
    1. 新制非實報實銷現金津貼不限是否有樓, 舊制HPS就一定要買

      刪除
  54. 我是新制公務員,未來數年有機會升至pt 34或以上,請問父母數年前將一間未補地價的居屋的業權全部轉了給我,並已供完,我是否仍可以申請非實報實銷的房屋津貼?

    如果不行,可以怎辦?希望得到師兄的回覆,謝謝!

    回覆刪除
  55. 我是舊制公務員,己滿20年,己有HPS NUMBER,單身,可以申請公務員綠表買居屋之後再用HPS供依層樓嗎?

    回覆刪除
  56. 想問HPS初步申請書hps/1隨了這外還有其他要填表格嗎??thx

    回覆刪除
  57. 我2010年入職。我丈夫(不是公務員)與我結婚前已經以綠表資格購買了居屋(即未補地價)。那會否影響我將來申請NCA? 或者,我現在是否符合申請公務員公屋?

    回覆刪除
    回覆
    1. 不會影響NCA, 但有物業不可申請公屋

      刪除
    2. 那如果我先生補地價買咗間居屋,我可否再申請公務員公屋?

      刪除
    3. 有物業不可申請公屋,如已婚,公屋亦一定要家庭申請。你諗下,唔通人人老公一間公屋、老婆一間公屋,仲可以買私樓??

      刪除
  58. 謝謝解答~ 因為補咗地價可以照申請紀律部隊宿舍,所以問清楚~~ thz~~

    回覆刪除
  59. 請問是否要過probation 才可申請呢?

    回覆刪除
  60. 你好!
    請問如果我男朋友 (非公務員) 買左居屋
    結左婚後, 我 (非紀律部隊公務員 pt 14 - 29) 仲可唔可以申請非實報實銷現金津貼?

    另外, 如果我男朋友入左紀律部隊, 佢有既房屋福利會唔會同我有抵觸? (特別係非實報實銷現金津貼)

    謝謝!

    回覆刪除
    回覆
    1. 可以申請非實報實銷現金津貼, 即使佢做埋公務員都得

      刪除
  61. 第一標準薪級2016年入職有冇房屋福利?

    回覆刪除
    回覆
    1. 公屋居屋配額, 或者夠二十年年資申請NCA

      刪除
  62. 你好, Control兄,
    我是新制公務員, 太太不是公務員, 想加名落太太現有公屋, 會否當作用了公務員公屋配額, 而影響我PT.22 後拿 NCA?

    回覆刪除
    回覆
    1. 只要公屋不是由公務員配額所得, 就無問題, 日後可以照拎NCA

      刪除
  63. 你好, Control兄,
    我是2010年入職紀律部隊,太太是新制公務員(頂薪PT.23),如果太太申請NCA,我是否能申請宿舍或居屋?
    謝謝

    回覆刪除
    回覆
    1. 宿舍多數可以, 有朋友做拎緊, 但注意部門可以加條款, 所以唔係100%肯定

      如果你太太可以申請NCA, 理論上已超過pt 21, 你不可以申請居屋

      刪除
    2. 謝謝。
      再請問,太太現時未到pt21,那我可否先申請公屋或綠表,待太太到pt22後再申請NCA?是否雙重福利?

      刪除
    3. 看這個:
      https://control228.blogspot.hk/2013/10/blog-post.html

      刪除
  64. 我都買了綠怡,我是用住緊間公屋,綠表買,我1998入職,max15,太太2009年入職,max15,咁我夠期可否拿HPS?太太可否拿NCA?

    回覆刪除
    回覆
    1. NCA Q&A有寫, 可以:
      只要你符合本計劃的申請資格,便無須在婚後選擇領取你本身或你配偶的 房屋福利。婚後即使你的配偶在政府或公帑資助機構領 取本身可得的、並會導致喪失申領其他房屋福利的資格 的相關房屋福利,亦不會影響你申領
      非實報實銷現金津貼的資格。

      刪除
    2. 但要注意, 綠表居屋翻按申請HPS一般要補地價

      刪除
  65. 師兄,本人在2003年申請了首次置業計劃,並在2003年成功獲得貨款,2008年已經還完,在2012年考入政府,現職位pt13~pt23,現在本人沒有持有物業,只有妻子單人名持有一間物業自住,請問本人現在還享有那種公務員房屋津貼可申請?

    回覆刪除
    回覆
    1. 待pt22時申請非實報實銷現金津貼

      刪除
  66. 請問攞緊HPS期間能否轉按?謝謝Control兄!

    回覆刪除
  67. 2001年公務員綠表資格申請六十萬免息首期數年後賣出單位退還所有借款。如今申請HPS合乎資格否?是否雙重房屋福利?tks!!

    回覆刪除
    回覆
    1. 作者已經移除這則留言。

      刪除
    2. Sorry, 查漏文件, 「使用本計劃....購置的單位,是獲香港房委會按....自置居所貸款計劃或置業資助貸款計劃發放每月資助及/或貸款 (貸款尚未清還)而購置的單位,不論該單位是否通過公務員公共房屋配額而取得的。」係除外

      如果連當日未賣出個間都得, 應該係無問題的

      刪除
    3. Many thanks Control Sir !!!

      刪除
  68. 95年入職,之後用左公務員配額申請左綠表自置居所66萬免息買私樓,現在已還晒,剛收到 number, 打算申請 hps 來償還餘下五年按揭,但如欲攞盡 120 個月津貼,是否需要延長還款期或加按?另外還款金額是否需要高過津貼額才能獲得全額資助?如要往銀行處理有關事宜,應在初步申請前處理,抑或收到原則性批准後才處理亦可?
    太多問題,謝謝幫忙回答!

    回覆刪除
    回覆
    1. 第一, 你未必合資格, 因為HPS按CSR809寫,唔可以兼享兩樣福利

      即使有, 申請HPS一定要有按揭, 未補地價的居屋要翻按就絕大多數要先補地價

      刪除
  69. 但根據「公務員事務局通告第22/93號附件A」, 房委會的自置居所貸款是否例外, 可以申請HPS?
    謝謝!

    回覆刪除
    回覆
    1. Sorry,只搵了QA無搵返文件。你說得對, 寫明了「使用本計劃....購置的單位,是獲香港房委會按...自置居所貸款計劃或置業資助貸款計劃發放每月資助及/或貸款 (貸款尚未清還)而購置的單位,不論該單位是否通過公務員公共房屋配額而取得的」是除外的

      但都係同一問題, 未補地價的居屋要翻按就絕大多數要先補地價(只有如醫病呢類先會批唔洗補地價翻按), 所以你好大可能係拎五年

      刪除
  70. 本人新制公務員,用自己名經公務員綠表買左一間二手居屋
    先生係舊制公務員,可以有HPS...
    但先生可唔可以用淨係我名嘅樓去申請HPS?
    定係我要點做?

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔可以, 要向房署申請, 加埋佢個名入層樓先得

      刪除
  71. Control師兄你好.
    請問如我仍有名掛在香港房屋協會(Hong Kong Housing Society)的公屋,
    是否可申請NCA?
    謝謝解答!

    回覆刪除
  72. Control兄

    我用自己綠表(入職前已擁有綠表,與公務員無關)買綠置居 或 居屋
    依家做夠十年紀律部隊officer grade
    係咪都可以拎非實報實銷十年?
    Thank you!

    回覆刪除
    回覆
    1. 可以, 因為你未用公務員身份申請過房屋福利

      刪除
  73. 你好, 我想問吓我配偶在結婚前用綠表拿了首次置業,但係現在配偶已經沒有物業, 我現在可否拿公務員房屋福利?謝謝你

    回覆刪除
    回覆
    1. 房津可以, 但公屋/居屋不能, 除非申請酌情, 但未必一定批

      刪除
  74. Control 師兄你好!
    本人係新制公務員,現想申請公務員公共房屋/居者有其屋配額計劃,但我先生在私人公司申取了RENTAL REIMBURSEMNT FOR TAX PURPOSE, 請問還有沒有資格申請公務員房屋配額計劃呢?

    回覆刪除
  75. Control Sir你好,
    我97年入職,現在Pt 21升盡,在職時接收了家人的私人物業,請問到我做滿20年之後可否申請NCA或HPS? 是否需要放棄原有私人物業? 謝謝解答。

    回覆刪除
    回覆
    1. 你是HPS的, 可以, 但一定要有按揭

      刪除
  76. 請問,我去年的輪侯編號係E字頭,何解今年會變成F宇頭??

    回覆刪除
    回覆
    1. 前年是D, 去年是E, 今年F
      拜託大家不要最問這個問題

      刪除
  77. 請教師兄:我是在1996年入職的,在1993年我和母親聯名用白表申請到居屋,早一兩個月收到輪HOUSING的信件,我可以用房津去買私人樓宇嗎?因現有兩個小朋友,想賣出居屋換個大D單位,可以嗎?謝謝你。

    回覆刪除
    回覆
    1. 可以, 沒問題, 只不過HPS必定要有按揭才可以申請

      刪除
  78. 我是公務員, 结婚前太太在銀行工作及從銀行低息貸款買樓住, 婚後太太停了低息貸款及賣了樓宇,與我入住宿舍, 現太太無工作, 本人現申請公務員公共屋房配额, 會否因太太曾低息貸款買樓不合格申請

    回覆刪除
    回覆
    1. 公務員公共房屋配額沒此規定, 除非是房署當年的首置貸款

      刪除
    2. 即是不受影响申請, 对嗎?

      因見CSR809 裹面, 有提過配偶现在享用私人机构房屋福利, 公務員不可享用從雙重房屋福利, 即同時享用超過一次房屋福利, 這段意思我不明白

      刪除
    3. 809針對的很多是舊制房津

      現時公屋配額申請表上會問: 請註明你曾否接受現時僱主/前僱主任何房屋福利,而因此令你永久喪失享用其他公務員房屋福利的資格,或你的配偶/前配偶曾否在你們結婚期間領取有關房屋福利

      你應該不屬此情況

      刪除
  79. 我及配偏 現時並無享用現任/前僱主任何房屋福利...

    回覆刪除
  80. 但婚後半年, 太太才停止從前銀行享用低息貸款, 及出售楼宇, 這樣會否有影响申請

    回覆刪除